Čl. I
Úvodné ustanovenia
Tieto Reklamačné podmienky (ďalej len „Reklamačné podmienky“) obchodnej spoločnosti JMB Distribution s.r.o. so sídlom Krátka 3, 903 01 Senec, IČO: 52438490, zapísanej v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 138211/B (ďalej len „Predávajúci“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s reklamáciou Tovaru zakúpeného Kupujúcim od Predávajúceho prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho.
Tieto Reklamačné podmienky sa vzťahujú na všetky zmluvné vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniknuté prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho v súvislosti s predajom Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru ponúkaného Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, bez ohľadu na právnu formu zmluvného vzťahu a sú neoddeliteľnou súčasťou každej Kúpnej zmluvy, pričom zaškrtnutím políčka pred odoslaním Objednávky Kupujúci vyjadruje, že sa oboznámil s týmito Reklamačnými podmienkami, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a že s nimi súhlasí. Uzavretím Kúpnej zmluvy Zmluvné strany akceptujú, že vzniknutý záväzkový vzťah sa bude spravovať týmito Reklamačnými podmienkami. Neupravené zmluvné vzťahy sa riadia príslušnými právnymi normami slovenského právneho poriadku.
Pojmy použité v tomto Reklamačnom poriadku majú význam definovaný v ich definícii obsiahnutej v článku II. Všeobecných obchodných podmienok (ďalej ako „VOP“) Predávajúceho zverejnených na Webovom sídle Predávajúceho: info@tvojpar.sk.
V prípade Spotrebiteľov sa práva a povinnosti Spotrebiteľa a Predávajúceho pri reklamácii Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru spravujú ustanoveniami tohto Reklamačného poriadku a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa.
Na Kupujúceho, ktorý je Podnikateľom, sa vzťahuje tento Reklamačný poriadok len primerane, len v rámci tých ustanovení Reklamačného poriadku, pri ktorých je výslovne uvedené, že sa vzťahujú na Podnikateľov alebo na všetkých Kupujúcich. V prípade Podnikateľov sa práva a povinnosti Podnikateľa a Predávajúceho pri reklamácii Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru spravujú ustanoveniami tohto Reklamačného poriadku vzťahujúcimi sa na Podnikateľov alebo na všetkých Kupujúcich a príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
Článok II
Záručná doba
1. Ak sa vyskytne u zakúpeného Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru v záručnej dobe vada, má Kupujúci právo túto vadu reklamovať.
2. Záručná doba na Tovar a Tovar na zákazku je 24 mesiacov. Záručná doba Použitého tovaru je 12 mesiacov.
3. Doklad o kúpe Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru slúži ako záručný list. V osobitných prípadoch, ak to povaha Tovaru/ Tovaru na zákazku vyžaduje alebo na žiadosť Kupujúceho, vydá Predávajúci Kupujúcemu osobitný záručný list.
4. Záručná doba Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru začína plynúť momentom prevzatia Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru Kupujúcim, ktorým momentom sa rozumie dátum predaja uvedený na doklade o kúpe Tovaru, pokiaľ nie je preukázaný iný dátum prevzatia Tovaru Kupujúcim.
Článok III
Vady Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru
1. Predávajúci zodpovedá za to, že Tovar/ Tovar na zákazku je bez vád a je v súlade s dohodnutými požiadavkami v zmysle § 616 Občianskeho zákonníka a všeobecnými požiadavkami v zmysle § 617 Občianskeho zákonníka.
2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Tovar/ Tovar na zákazku pri prevzatí Kupujúcim. Pri Použitom tovare Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri Tovare/ Tovare na zákazku/ Použitom tovare predávanom za nižšiu Kúpnu cenu, Predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia Kúpna cena.
3. Predávajúci zodpovedá tiež za vady, ktoré sa na Tovare/ Tovare na zákazku/ Použitom tovare vyskytnú po prevzatí Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru v záručnej dobe (záruka) definovanej v bode 2. článku II. Reklamačného poriadku.
4. Za vadu Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru nemožno považovať zmeny vlastnosti Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru, ktoré vznikli v priebehu záručnej doby v dôsledku nesprávneho používania alebo používania v rozpore s účelom, na ktorý je daný Tovar/ Tovar na zákazku/ Použitý tovar určený, nevhodnej či zanedbanej údržby, nesprávnom zásahu zo strany Kupujúceho, prípadne tretej osoby a / alebo nesprávnom skladaní Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru.
5. Záruka sa nevzťahuje na vady Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru, o ktorých bol Kupujúci informovaný zo strany Predávajúceho v čase pred uzatvorením Kúpnej zmluvy a rovnako ani na vady Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru, ktoré boli dôvodom zníženia Kúpnej ceny.
6. Záruka sa nevzťahuje na vady, ktoré vznikli na Tovare/ Tovare na zákazku/ Použitom tovare:
(a) v dôsledku činnosti Kupujúceho alebo tretej osoby,
(b) nevhodným alebo nesprávnym používaním alebo zaobchádzaním s Tovarom/ Tovarom na zákazku alebo Použitým tovarom alebo jeho používaním v nevyhovujúcich podmienkach (napr. nevhodné chemické a mechanické vplyvy, vlhkosť prostredia, teplota a pod. ),
(c) neodborným zaobchádzaním zo strany Kupujúceho,
(d) nadmerným zaťažovaním Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru,
(e) v dôsledku nesprávnej údržby alebo nevykonávania údržby,
(f) bežným opotrebovaním,
(g) mechanickým poškodením,
(h) prepravou po prevzatí Tovaru Kupujúcim,
(i) živelnými udalosťami alebo inými okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť (vis maior).
7. Pred prvým použitím Tovaru si je Kupujúci povinný starostlivo prečítať návod na použitie a dôsledne sa ním riadiť.
8. Predávajúci Kupujúcemu odporúča po dobu záručnej doby uschovať si pôvodné obaly k Tovaru pre prípadnú dopravu z dôvodu, aby sa predišlo poškodeniu Tovaru v priebehu prepravy a manipulácie.
9. S cieľom dodržania záručných podmienok je Kupujúci povinný počínať si tak, aby nedochádzalo ku škode na Tovare, je povinný šetrne s Tovarom zaobchádzať a používať ho výlučne spôsobom určeným Predávajúcim a/ alebo výrobcom a v súlade s návodom na použitie, a používať Tovar výlučne v takých podmienkach a takým spôsobom, ktorý nemá za následok dočasné alebo trvalé kvalitatívne zmeny na vonkajších alebo vnútorných súčastiach Tovaru.
10. Vadou nie je bežné opotrebenie Tovaru vzniknuté v dôsledku bežného používania Tovaru a vlastností Tovaru alebo v dôsledku uplynutia doby použiteľnosti (životnosti) Tovaru alebo jeho časti.
11. Predávajúci nezodpovedá za zachovanie vlastností Tovaru, na ktorom sa vykonal neodborný zásah ani Tovaru, ktorý je upravený či akokoľvek pozmenený v dôsledku konania Kupujúceho či tretej osoby. Zodpovednosť za takýto nový alebo upravený Tovar preberá osoba, ktorá takýto zásah alebo úpravu vykonala.
12. V prípade vád Tovaru, na ktoré sa záruka nevzťahuje, nevzniká Kupujúcemu nárok na bezodplatné odstránenie takejto vady v rámci nárokov zo záruky ani zodpovednosti za vady a prípadná reklamácia takejto vady bude zo strany Predávajúceho odmietnutá ako neoprávnená.
Článok IV.
Miesto, lehota a spôsob reklamácie
1. Vzťah a vzájomné práva a povinnosti Spotrebiteľa a Predávajúceho zo zodpovednosti za vady a zo záruky za akosť sa spravujú § 618 a nasledujúcich Občianskeho zákonníka.
2. Vzťah a vzájomné práva a povinnosti Kupujúceho-podnikateľa a Predávajúceho zo zodpovednosti za vady a zo záruky za akosť sa spravujú ustanoveniami § 422 a nasledujúcich Obchodného zákonníka.
3. V prípade doručenia Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru prostredníctvom zvoleného dopravcu ako aj v prípade osobného prevzatia Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru na Kamennej predajni Predávajúceho, je Kupujúci pri prevzatí Tovaru povinný skontrolovať zásielku s Tovarom a samotný Tovar, či nebol poškodený obal zásielky (mechanické poškodenie spôsobené prepravou) a či je Tovar bez vád. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, alebo sú poškodené bezpečnostné plomby, alebo originálna lepiaca páska, Kupujúci je povinný prevzatie poškodenej zásielky odmietnuť a bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať Predávajúceho a s dopravnou spoločnosťou spísať zápis o škode na zásielke. Po spísaní protokolu o škode je Kupujúci oprávnený Tovar prevziať. Ak odovzdávajúci protokol o škode odmietne vystaviť, Kupujúci je povinný prevzatie poškodenej zásielky odmietnuť. Prevzatím zásielky bez výhrad Kupujúci vyhlasuje, že prevzal nepoškodenú zásielku s nepoškodeným balením Tovaru s neporušenými ochrannými plombami alebo originálnou lepiacou páskou. Akékoľvek poškodenia zásielky, ktoré vzniknú na balení po prevzatí Tovaru znáša Kupujúci.
4. Pri doručení do Balíkomatu sa Kupujúci zaväzuje po vybratí zásielky z prepážky Balíkomatu, neopustiť priestor bezprostredne pred Balíkomatom (tj. priestor pokrytý kamerami Balíkomatu) a skontrolovať v tomto priestore balenie Tovaru. V prípade akéhokoľvek poškodenia balenia sa Kupujúci zaväzuje zotrvať v priestore bezprostredne pred Balíkomatom a okamžite uplatniť reklamáciu na obrazovke Balíkomatu a poškodenú zásielku následne vložiť späť do prepážky Balíkomatu. Prevzatím zásielky bez výhrad Kupujúci vyhlasuje, že prevzal nepoškodenú zásielku s nepoškodeným balením Tovaru s neporušenými ochrannými plombami alebo originálnou lepiacou páskou. Akékoľvek poškodenia zásielky, ktoré vzniknú na balení po prevzatí Tovaru znáša Kupujúci.
5. Kupujúci je ďalej povinný bezodkladne po doručení zásielky, Tovar úplne vybaliť a zistiť, či nie je mechanicky poškodený alebo nekompletný. V prípade mechanického poškodenia alebo nekompletnosti obsahu sa Kupujúci zaväzuje bezodkladne informovať Predávajúceho písomne, alebo elektronickou poštou na adrese info@tvojpar.sk. Pri uplatnení nárokov z neskoršie zistených vád Tovaru musí Kupujúci v postavení Podnikateľa preukázať, že reklamované vady mal Tovar už v čase jeho prevzatia. Kupujúci sa zároveň zaväzuje poškodený, alebo nekompletný Tovar nepoužívať a ponechať si všetky obalové materiály, v ktorých bol Tovar dodaný.
6. Kupujúci je oprávnený uplatniť si reklamáciu Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru u Predávajúceho, a to bezodkladne potom, ako sa o vade dozvedel, osobne alebo písomnou formou v súlade s podmienkami upravenými v rámci týchto Reklamačných podmienok.
7. Kupujúci je povinný zistené vady na Tovare/ Tovare na zákazku alebo Použitom tovare oznámiť Predávajúcemu bezodkladne po ich zistení, najneskôr však do 2 mesiacov odo dňa zistenia vady. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru a/ alebo záruky za akosť nie je možné uplatňovať po uplynutí záručnej doby. Na reklamácie uplatnené Kupujúcim po uplynutí ktorejkoľvek lehoty v zmysle tohto bodu Reklamačného poriadku, Predávajúci nemusí prihliadať a tieto je oprávnený odmietnuť z dôvodu oneskoreného uplatnenia reklamácie.
8. Reklamáciu možno uplatniť písomne alebo elektronickou formou na e-mailovej adrese Predávajúceho: info@tvojpar.sk alebo osobne v Kamennej predajni Predávajúceho.
9. V prípade uplatnenia reklamácie osobne v Kamennej predajni Predávajúceho, vyhotoví Predávajúci o reklamácii Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru písomný záznam obsahujúci osobné údaje Kupujúceho, číslo objednávky resp. účtovného dokladu o nákupe Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru, dátum nákupu, názov a kód reklamovaného Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru, veľkosť Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru, detailný popis reklamovanej vady a IBAN Kupujúceho. Záznam o reklamácii bude podpísaný Predávajúcim aj Kupujúcim.
10. V prípade uplatnenia reklamácie písomne alebo elektronicky, Kupujúci v písomnom/ elektronickom uplatnení reklamácie uvedie svoje osobné údaje, číslo objednávky resp. účtovného dokladu o nákupe Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru, dátum nákupu, názov a kód reklamovaného Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru, veľkosť Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru, detailný popis reklamovanej vady a IBAN Kupujúceho.
11. Spolu s reklamáciou je Kupujúci povinný Predávajúcemu doručiť na adresu JMB Distribution s.r.o., Krátka 3, 903 01 Senec aj reklamovaný Tovar/ Tovar na zákazku/ Použitý tovar a doklad o kúpe Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru.
12. V prípade zasielania reklamovaného Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru Kupujúcim na adresu Predávajúceho prostredníctvom dopravcu, je Kupujúci povinný reklamovaný Tovar/ Tovar na zákazku/ Použitý tovar zabaliť do originálneho obalu, v ktorom bol tento odovzdaný Kupujúcemu zo strany Predávajúceho alebo iného vhodného prepravného obalu tak, aby počas prepravy Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru dopravcom zvoleným Kupujúcim, nemohlo dôjsť k jeho poškodeniu. Náklady na dopravu reklamovaného Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru Spotrebiteľom na adresu Predávajúceho, znáša Predávajúci. Náklady na dopravu reklamovaného Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru Podnikateľom na adresu Predávajúceho, znáša Podnikateľ.
13. Zásielky s reklamovaným Tovarom odoslané Kupujúcim Predávajúcemu ako dobierka nebudú zo strany Predávajúceho prevzaté a tieto budú Kupujúcemu zvoleným dopravcom vrátené ako neprevzaté.
14. Reklamovať je možné len Tovar, ktorý zakúpil Kupujúci u Predávajúceho. Za týmto účelom Kupujúci Predávajúcemu umožní Predávajúcemu Tovar preskúmať a súčasne preukáže existenciu právneho vzťahu medzi Kupujúcim a Predávajúcim ako aj zachovanie lehoty na reklamovanie vady a uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady a/ alebo záruky za akosť (doklad o kúpe Tovaru, záručný list).
15. Ak Kupujúci nepredloží Predávajúcemu spolu s reklamáciou, záručný list, doklad o kúpe Tovaru a samotný vadný Tovar, Predávajúci je oprávnený reklamáciu odmietnuť. Predávajúci je oprávnený reklamáciu odmietnuť tiež v prípade, ak boli údaje v ktorejkoľvek časti záručného listu, dokladu o kúpe Tovaru alebo na samotnom vadnom Tovare prepisované alebo pozmeňované. Za stratu záručného listu, dokladu o kúpe Tovaru a samotného vadného Tovaru alebo jeho častí, je zodpovedný výhradne Kupujúci, a preto je povinný originál predmetných dokumentov starostlivo uschovať.
Článok V.
Spôsob vybavovania reklamácie
1. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie, respektíve bezodkladne po uplatnení reklamácie, vydať Spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie, a to spravidla rovnakým spôsobom, akým bola reklamácia podaná. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej reklamovanú vadu Tovaru odstráni.
2. Predávajúci je povinný reklamáciu vybaviť v čo možno najkratšom čase, najneskôr však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, s výnimkou prípadov, ak je dlhšia lehota odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť. O vybavení reklamácie vydá Predávajúci Spotrebiteľovi písomný doklad.
3. Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu.
4. Ak Spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou v prípade odmietnutia zodpovednosti za vady zo strany Predávajúceho, preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu Tovaru, môže Spotrebiteľ vytknúť vadu opakovane a Predávajúci v takomto prípade nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu Tovaru; na opakované vytknutie vady v zmysle tohto bodu Reklamačného poriadku, sa nevzťahujú lehoty v zmysle bodu 7. článku IV. Reklamačného poriadku.
5. Spotrebiteľ má nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Predávajúci a v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za takúto vadu. Spotrebiteľ je povinný náklady v zmysle tohto bodu Reklamačného poriadku (vrátane nákladov Spotrebiteľa spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom v zmysle bodu 4. tohto článku Reklamačného poriadku) uplatniť u Predávajúceho najneskôr do 2 mesiacov od dodania opraveného Tovaru alebo náhradného Tovaru.
Článok VI.
Nároky Kupujúceho z vád Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru
Všeobecné ustanovenia o právach Kupujúceho z vád Tovaru
1. Spotrebiteľ má práva zo zodpovednosti za vady Tovaru v zmysle § 621 a nasledujúcich Občianskeho zákonníka.
2. Podnikateľ má práva zo zodpovednosti za vady v zmysle § 436 a nasledujúcich Obchodného zákonníka.
3. Ak Predávajúci zodpovedá za vadu Tovaru, Kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou Tovaru, právo na primeranú zľavu z Kúpnej ceny alebo právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
Odstrániteľné vady Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru
1. Za odstrániteľnú vadu sa považuje taká vada, kedy jej odstránením (opravou) neutrpia vzhľad, funkcie a kvalita Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru, a ktorej odstránenie možno uskutočniť bez zbytočného odkladu, a o ktorej odstránenie je účelné.
2. Pri výskyte odstrániteľnej vady má Kupujúci právo požadovať jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Predávajúci je povinný odstrániteľnú vadu v primeranej lehote odstrániť. Predávajúci vadu odstráni v primeranej lehote s prihliadnutím na povahu Tovaru a povahu a závažnosť vady.
3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný Tovar/ Tovar na zákazku za bezvadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Neodstrániteľné vady tovaru
1. Za neodstrániteľnú vadu sa považuje taká vada, ktorá bráni riadnemu užívaniu Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru, a ktorú nie je možné odstrániť alebo jej odstránenie je neúčelné.
2. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Tovar/ Tovar na zákazku mohol riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na:
a.) výmenu Tovaru/ Tovaru na zákazku za nový a bezchybný,
b.) odstúpenie od Kúpnej zmluvy.
Ak Použitý tovar alebo Tovar/ Tovar na zákazku predávaný za nižšiu Kúpnu cenu má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má Kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu z Kúpnej ceny.
3. Práva definované v bode 2. tejto časti tohto článku Zmluvy prislúchajú Kupujúcemu aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar/ Tovar na zákazku/ Použitý tovar riadne užívať.
4. V prípade, ak charakter neodstrániteľnej vady nebráni riadnemu užívaniu Tovaru/ Tovaru na zákazku alebo Použitého tovaru bez vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z Kúpnej ceny Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru. Pri poskytovaní zľavy sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia Tovaru/ Tovaru na zákazku/ Použitého tovaru, dĺžke jeho užívania a k možnostiam jeho ďalšieho užívania.
Osobitné ustanovenia o právach Spotrebiteľa z vád Tovaru
1. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Tovaru alebo opravou Tovaru. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Spotrebiteľovi značné ťažkosti.
2. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa druhej vety bodu 2. tejto časti tohto článku Reklamačného poriadku.
3. Predávajúci opraví alebo vymení Tovar v primeranej lehote po tom, čo Spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý Spotrebiteľ Tovar požadoval.
4. Na účely opravy alebo výmeny Spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní Tovar Predávajúcemu alebo osobe. Náklady prevzatia Tovaru znáša v prípade Spotrebiteľa Predávajúci.
5. Predávajúci dodá opravený Tovar alebo náhradný Tovar Spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Spotrebiteľ dodal vadný Tovar, ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak. Ak Spotrebiteľ neprevezme Tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže Predávajúci Tovar predať. Ak ide o Tovar väčšej hodnoty, Predávajúci Spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Tovaru. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí Spotrebiteľovi výťažok z predaja Tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak Spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji Tovaru. Predávajúci môže Tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Predávajúci účelne vynaložil na úschovu Tovaru, a nákladov, ktoré by Predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
6. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa článku III. tohto Reklamačného poriadku.
7. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z Kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:
a) Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil,
b) Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 3., 4. a 5. tejto časti tohto článku Reklamačného poriadku,
c) Predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa bodu 1. tejto časti tohto článku Reklamačného poriadku,
d) Tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene Tovaru,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z Kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy, alebo
f) Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Spotrebiteľa.
8. Pri posudzovaní práva Spotrebiteľa na zľavu z Kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa bodu 7. písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota Tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od Spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Predávajúceho odstrániť vadu.
9. Zľava z Kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného Tovaru a hodnoty, ktorú by Tovar mal, ak by bol bez vád.
10. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy podľa bodu 7. tejto časti tohto článku Reklamačného poriadku, ak sa Spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
11. Ak sa Kúpna zmluva týka kúpy viacerých Tovarov, Spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez vadného Tovaru.
12. Spotrebiteľ po odstúpení od Kúpnej zmluvy alebo jej časti vráti Tovar Predávajúcemu na náklady Predávajúceho.
13. Predávajúci po odstúpení od Kúpnej zmluvy vráti Spotrebiteľovi Kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia Tovaru Predávajúcemu alebo po preukázaní, že Spotrebiteľ zaslal Tovar Predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
14. Predávajúci vráti Kúpnu cenu Spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z Kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri zaplatení Kúpnej ceny, ak Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Predávajúci.
Článok VII.
Alternatívne a mimosúdne riešenie sporov
1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na adresu: info@tvojpar.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej ako „subjekt ARS“) podľa zákona 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „zákon o alternatívnom riešení sporov“). Subjektami ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona o alternatívnom riešení sporov. Návrh môže Spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona o alternatívnom riešení sporov.
2. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Spotrebiteľ. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Subjekt ARS môže od Spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
3. Informácie o problematike alternatívneho riešenia sporov sú obsiahnuté v zákone o alternatívnom riešení sporov, v Zákone o ochrane spotrebiteľa, a v Nariadení Európskeho parlamentu a rady EÚ č. 524/2013.
4. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z Kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, internetová adresa: https://www.soi.sk
5. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa, Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ďalších právnych predpisov slúžiacich na ochranu Spotrebiteľa.
6. Podrobnosti o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov sú obsiahnuté na internetových stránkach https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
7. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://europa.eu/youreurope/business/dealing-with-customers/solving-disputes/online-dispute-resolution/index_sk.htm.
8. Spotrebiteľ je oprávnený tiež riešiť spor on-line prostredníctvom na to určenej ODR platformy dostupnej na internetových stránkach https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
9. Mimosúdnym riešením sporov sa zaoberajú aj mediátori, nezávislí sprostredkovatelia komunikácie medzi stranami konfliktu. Ich zoznam je uvedený na www.justice.gov.sk, kde je možné vo vyhľadávači zadať zameranie na spotrebiteľské spory. Podmienky si mediátori stanovujú individuálne.
10. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
11. Dozorovým orgánom, ktorému podlieha činnosť Predávajúceho je Slovenská obchodná inšpekcia:
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dozoru
Email: ba@soi.sk
Tel. č.: 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
Fax č.: 02/58 27 21 70
Článok VIII.
Záverečné ustanovenia
1. Práva a povinností medzi Zmluvnými stranami sa spravujú ustanoveniami týchto Reklamačných podmienok, VOP, Kúpnej zmluvy, príslušnými právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
2. Na zmluvné vzťahy so Spotrebiteľmi sa vzťahujú ustanovenia Občianskeho zákonníka a osobitné predpisy, najmä Zákon o ochrane spotrebiteľa. Na zmluvné vzťahy s Podnikateľmi sa vzťahujú ustanovenia Obchodného zákonníka.
3. V prípade, ak sa niektoré ustanovenie Reklamačných podmienok stane neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, zostávajú ostatné ustanovenia Reklamačných podmienok nedotknuté takýmto neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným ustanovením. Ak nastane situácia podľa predchádzajúcej vety, Predávajúci nahradí takéto neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné ustanovenie novým platným, účinným a vykonateľným ustanovením, tak aby bol zachovaný účel sledovaný dotknutým ustanovením Reklamačného poriadku.
4. Účinnosťou a platnosťou týchto Reklamačných podmienok sa rušia a v plnom rozsahu nahrádzajú všetky doteraz platné a účinné Reklamačné podmienky Predávajúceho pre nákup Tovaru v Kamennej predajni.
5. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Reklamačných podmienok.
6. Pre zmluvný vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sú rozhodujúce Reklamačné podmienky platné a účinné v čase uzatvorenia Kúpnej zmluvy.
7. Tieto Reklamačné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť odo dňa 01.01.2025.